آخرین اخبار
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
معرفی خودرو تویوتا فرانت لندر با مشخصات فنی |  تویوتا فرانت لندر به ایران آمد + قیمت
بازدید:۱۱۵۹
صد آنلاین | شرکت برساوش یکی از برندهای فعال در حوزه واردات خودرو به کشور است که محصولاتی از تویوتا را برای مصرف‌کنندگان ایرانی وارد می‌کند. این شرکت اکنون تویوتا فرانت لندر را برای عرضه به بازار ایران آماده کرده است. تویوتا فرانت لندر در قالب خودروهای وارداتی جانبازان به کشورمان خواهد آمد.
کد خبر : ۱۰۶۶۸۱

به گزارش صد آنلاین، تویوتا فرانت‌لندر مانند تویوتا کرولا و تویوتا لوین، ازجمله محصولات تویوتا است که در چین ساخته می‌شود. این خودرو در خط تولید شرکت جی‌ای‌سی (GAC) تولید می‌شود، همان شرکتی که جی‌ای‌سی امکو، امپو و GS3 هم از آن وارد بازار ایران می‌شوند. تویوتا فرانت‌لندر در واقع همان تویوتا کرولا کراس‌ است که با نامی متفاوت در بازار چین عرضه شده است.


قدرت تویوتا فرانت‌لندر را موتور دولیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی تأمین می‌کند.

حداکثر راندمان این موتور 171 اسب‌بخار قدرت و 265 نیوتن‌متر گشتاور است. گیربکس اتوماتیک از نوع ضریب متغیر پیوسته یا CVT، وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد. سیستم انتقال قدرت تویوتا فرانت لندر به‌صورت دیفرانسیل جلو یا تمام چرخ محرک (AWD) عمل می‌کند. امیدواریم تا نسخه‌های واردشده به بازار ایران،‌ از نوع تمام چرخ محرک باشند.


تویوتا فرانت‌لندر به لطف سیستم هیبریدی خفیف خود، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد و در سیکل ترکیبی به‌ازای 100 کیلومتر پیمایش مسیر 5.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب صفرتاصد رسمی این خودرو 10.5 ثانیه است و حداکثر سرعت قابل‌دستیابی با آن نیز 180 کیلومتربرساعت خواهد بود. حجم باک سوخت این خودرو 47 لیتر است و قسمت بار آن نیز 438 لیتر حجم را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لیست کامل امکانات و تجهیزات تویوتا فرانت‌لندر هنوز منتشر نشده است اما انتظار داریم این تجهیزات را در این کراس‌اوور ژاپنی ببینیم:

کروز کنترل هوشمند، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، ۶ کیسه هوا، نمایشگر مالتی‌مدیا لمسی، رادار هشدار نقطه کور، رادار هشدار تصادف از جلو و عقب، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، تهویه اتوماتیک دوگانه، صندلی‌های برقی، گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف پانوراما. قیمت تویوتا فرانت لندر در امارات متحده عربی 87900 درهم (یک میلیارد و 389 میلیون تومان) است.


تویوتا فرانت لندر ۲۰۲۴ با یک موتور ۲ لیتری به قدرت ۱۷۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۵ نیوتن.متر به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک به بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو حدود ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند و حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد. همچنین یک سامانه هیبریدی خفیف نیز در این خودرو به کار گرفته شده تا میزان مصرف سوخت آن کمتر شود و برد حرکتی بالاتری را با یک باک بنزین ارائه دهد.

این کراس‌اوور جمع و جور می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا صد آن نیز چیزی حدود ۱۰ ثانیه است. تویوتا فرانتلندر یک باک سوخت ۴۷ لیتری دارد که برای متوسط مصرف زیر ۶ لیتردر ۱۰۰ کیلومتر، گنجایش مناسبی به حساب می‌آید.

سیستم تعلیق عقب این خودرو از نوع یکپارچه میل پیچشی است که در کاهش سطح هندلینگ تاثیرگذار خواهد بود. اما به هر حال این ماشین خانوادگی، پایداری مناسبی در سرعت‌های متعادل ارائه می‌دهد و نگرانی چندانی از این بابت وجود ندارد. کیفیت سواری نیز خیلی خشک نیست و احتمالا باعث آزار سرنشینان نخواهد شد.

طراحی خودروهای تویوتا طی دهه ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ میلادی آنچنان که باید و شاید خیلی جذاب و مورد استقبال همگان نبود، اما در چهار پنج سال اخیر این روند تغییر کرده و محصولات جذاب‌تری از تویوتا به بازارهای جهانی راه پیدا کرده‌اند.

تویوتا فرانت لندر ۲۰۲۴، ظاهری نسبتا زیبا و تا حدی پیچیده‌ ارائه می‌دهد. المان‌های اصلی چهره این خودرو طوری به نظر می‌رسند که انگار در محصولات یا کانسپت‌های قدیمی تویوتا ریشه دارند؛ به‌ویژه جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های کشیده این خودرو می‌توانند چنین حسی را به علاقمندان و کارشناسان صنعت خودرو منتقل کنند.

اما نمای جانبی و عقب کمی ساده‌تر طراحی شده و تمایز زیادی در سبک طراحی این نماها نسبت به سایر محصولات کراس‌اوور احساس نمی‌شود. به هر حال تویوتا فرانت لندر به‌عنوان یک کراس اوور جمع و جور، ظاهر زیبایی دارد و خصوصا در بازار ایران می‌تواند با محصولات چینی به خوبی رقابت کند.

نمای داخلی تویوتا فرانتلندر به سبک بسیاری از محصولات نه‌چندان گران‌قیمت این خودروساز ژاپنی طراحی شده است، به نحوی که نه می‌توان آن را لوکس و مجلل دانست و نه می‌توان نسبت به نوع طراحی آن ایراد خاصی گرفت. این سبک طراحی برای خودروهای خانوادگی نسبتا زیبا به نظر می‌رسد و اگرچه در مقایسه با طراحی‌های خودروهای هم‌قیمت چینی کمی قدیمی احساس می‌شود، اما به دلیل کیفیت ساخت بالاتر ادوات کابین و همچنین سادگی اصیل موجود در کابین این خودرو، کاربران انتقاد زیادی نسبت به فضای داخل تویوتا فرانت لندر از جهت طراحی نخواهند داشت.

سطح کیفی مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد یا رودری‌ها نسبتا قابل قبول است و برای رده قیمتی این ماشین ژاپنی می‌تواند تا حدی مرغوب تلقی شود. فضای داخل کابین در حد یک کراس‌اوور جمع و جور به نظر می‌رسد که در نوع خود تقریبا جادار برآورد می‌شود. همچنین وجود ۴۳۸ لیتر ظرفیت در پشت صندلی‌های ردیف دوم تویوتا فرانتلندر باعث می‌شود تا این کراس اور محفظه بار نسبتا بزرگی ارائه دهد و بتواند لوازم مسافرتی ۴ تا ۵ نفر را پذیرا باشد.ت.

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها